söndag 7 november 2010

Jaha och så var ännu en vecka över! Det innebär att höstlovet är slut och skolan börjar igen i morgon. Bläää, behöver jag säga mer? Som tur är , är det inte så långt till jullovet. Det är bara att hålla ut och kämpa på! Jag är helt slut efter gårdagen, så här har den största delen av dagen spenderats framför SATC.  Just nu ligger jag i min säng och lyssnar på Melissa Horn.

Dagens funderingar: Alla mina närmaste vänner förutom 1 har pojkvänner som dom har varit tillsammans med ett bra tag. Stunder som dessa vill jag också ha det, när man ligger hemma och har tråkigt och är för sig själv. Tänker: Skulle vara mysigt att dela dom stunderna med någon. Men när jag verkligen tänker efter och enligt tidigare erfarenheter så vill jag inte ha det. Jag klarar inte av att vara låst, och behöva rätta mitt liv helt efter en annan människa. Antagligen kommer jag sluta ensam utan familj när jag är 80+ om jag inte ändrar uppfattning, men jag tror inte på gud, jag tror inte på ödet. Jag tror på självständighet. Att man ska vara sin egna individ och aldrig någonsin låta en annan människa ändra på en. Därför blir jag så otroligt frustrerad över hur mycket skit tjejer tar av sina pojkvänner. Stå på er förfan. Du är du, och det ska inte någon person få ändra på! Take it or leave it.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om man hittar rätt behöver man inte rätta sitt liv efter personen, men ibland kan man få prioritera om men de är ju inget problem om man tycker om någon ;)

Hanna sa...

Men man ska inte behöva ändra sig för någon, varken vänner eller partner. Eller det är vad jag tycker iallafall =)