lördag 17 januari 2009

ibland så är livet inte en fråga om tid, utan en fråga om vilja.
men idag är idag, precis som igår var igår och som i morgon kommer vara i morgon.
men tänk om vi aldrig kommer längre än så.
tänk om vi tvingas lämna allting här, utan att ha hunnit klart.
tänk om slutet kommer nu. Punkt. Borta. Försent.
skulle du ångra någonting du gjort eller kanske aldrig gjorde?

jag kommer precis från matbordet, vi hade en väldigt intressant dis skussion. den handlade om livet. tänk att ett så litet ord kan innehålla så mycket. jag tänker så här, jag lever bara en gång, vi är inte som katter och har 9 liv. vi har bara ett. det är ungefär 80 år som jag har till min förfogan att göra vad jag vill med.
29 200 dagar
700 800 timmar
42 048 000 minuter

man kan ställa sig frågan vad man ska göra med så många dagar, timmar och minuter. jag kommer bara på ett svar och det är LEVA. lev varje dag som det vore din sista, uppskatta varje ögonblick för det kommer aldrig komma tillbaka och framförallt ödlsa inte energi på sånt som du inte tycker är värt det. det handlar om att inte behöva ångra något när man är äldre och börjar närma sig döden. för mig personligen är det väldigt svårt att tänka så här, kommer ofta på mig själv med att må dåligt över saker som jag inte ens behöver göra, och över människor som behandlar mig fel. jag ska inte göra det framöver, det som påverkar mig negativt är inte värt mig. och det börjar från och med idag.

Inga kommentarer: