söndag 8 februari 2009

trött idag, sov till 12. det längsta jag har sovit på länge faktiskt. humöret är i botten. allt går åt helvete. vad ska man göra när man får höra av en gammal kompis att man har förändrats? att man inte är den personen som man var förut ? hur ska jag kunna bli den jag var förut när jag inte vet hur jag har förändrats? dom frågorna cirklar i mitt huvud samtidigt som jag håller på att förlora den som betyder mest. det värsta är att när jag verkligen tänker efter så har jag förändrats, jag är inte den jag va för några månader sedan, och jag har förändrats till något sämre. jag skulle inte bry mig om jag var en bättre person nu än då men nu är det inte så. jag ställer mig själv frågan, vad är det som fått mig att förändrats ? mina vänner ? skolan ? mina föräldrar? jag har ingen aning faktiskt men jag måste ge mig själv lite tid, ha lite ego tid för att jag ska kunna hitta tillbaka till den jag var. fast det kommer bli lite svårt när jag ligger efter i skolan pga cepe tandställningen och vet inte hur jag ska hinna med allt som måste göras. lost and confused. jag har mått bättre om jag säger så.

måste städa mitt rum nu, sen hem till amanda och prata prata prata, måste få ur mig allt som har hänt och prata om det. går inte att hålla det inne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

känner igen dig i det du skriver, jag har känt likadant. men ta lite egotid & känn efter vem du egentligen är så kommer du att hitta tillbaka till dig själv.. lovar :) men det är inte det lättaste. och även om jag har "hittat tillbaka" kommer det dagar då jag tvekar på vem jag är. that's life, i guess. lycka till <3

Madeleine sa...

hanna. jag kände inte dig för några månader sen. men jag känner dig nu. du är verkligen en underbar tjej. hur mysigt har inte vi haft? tjejkvällen hos lina o hos mig? nyår hos dig? alla partyn? så länge vi har känt varandra nu och vi accepterar dig som du är. för oss behöver du inte ändra på dig. Ibland är det bäst att se farmåt och glömma det förflutna. för det har redan varit och kommer aldrig åter. ta vara på tiden du har, livet. lev varje dag som om den vore din sista. Jag kommer alltid finnas berdvid dig<3