torsdag 25 december 2008

juldagen




hade verkligen en bra dag i går, det började med ett pass på friskis med mamma kl 10. skönt faktiskt att börja dagen med att träna! skyndade oss hem och duschade efter, hade bara en timme på oss. pappa och jens var redan klara så vi skyndade oss. klockan 12 åkte vi till vagersta, till malena. mammas barndomskompis som är skådespelare. det är en tradition att åka dit varje år. hon har nyss fött barn så det var första gången jag fick träffa det, det var en flicka och hon heter märta. VÄRDLENS SÖTASTE UNGE! ville äta upp henne. vi var där fram till halv3 sen åkte vi till min morbror på branthovda, det kom dit några släktingar. vi tittade på kalle, sen blev det mat, jag älskar julbordet och åt så mycket jag orkade. det var MYCKET kan jag säga. sen kom " tomten " , det var min morfar och alla fick sig ett gott skratt hahaha. egentligen var det inte värt att ha tomte eftersom vi barn börjar bli för gamla för det men det var morfar som tyckte det var kul så han fick vara det ändå . fick många fina paket, har det mesta jag behöver men fick lite allt möjligt ändå. efter utdelningen gick jag och simon ut och umgicks med hans kompisar, om lekte äldre än vad dom var men det var iaf roligare än att sitta inne. gick och hälsade på lina en liten stund och pratade lite om vad som hänt i våra liv den senaste tiden. sen åkte vi hem, spydde av all mat haha somnade som en stock sen!

i morse vaknade jag utvilad runt 10, och gick hem till amanda sen. och nu är jag hemma, ska snart till amanda och färga håret på henne och röka tills jag får cancer. om 6 dagar ska jag sluta, så måste passa på! haha nej nu ska jag gå, ciao

du får mig att må bra, M

Inga kommentarer: